FANDOM

Imię: Kowalski
Gatunek: Pingwin białobrewy
Miejsce zamieszkania: Zoo w Central Parku
W oryginalnej wersji głos podkłada: Jeff Benett
W polskiej wersji głos podkłada: Jacek Lenartowicz
Debiut: "Madagaskar"

Kowalski – strateg pingwinich komandosów, który podaje sugestie i tworzy raporty. Jest najwyższy z grupy nie licząc szefa . Zawsze jest widywany z notatnikiem i ołówkiem oraz liczydłem, na którym wykonuje obliczenia. Jest również wynalazcą, ale jego twory nie zawsze działają zgodnie z przeznaczeniem. Najmądrzejszy z grupy, jednak czasami nazbyt wykorzystuje swoją inteligencję. Wymyśla długie i skomplikowane nazwy dla swoich wynalazków, a niektóre nazywa swoimi ,,dziećmi". Gdy potrzebne są bardzo szybkie decyzje, traci czas na przesadne analizowanie sytuacji. Kiedy coś się nie udaje, uderza głową w to, co jest najbliżej - w stół, w ścianę, a nawet w pręty klatki. Czasem mówi na Szeregowego ,,Głupiutki Szeregowy". Marzy o wielkim mózgu. Jest zakochany w samicy delfina, Doris. Odrzuciła go 16 razy i pół . Prawdopodobne zostawiła go ona dla innego,[Skiper z nią chodził lub jeszcze chodzi] lecz mimo to pingwin nadal uparcie jej poszukuje.. Ma tatuaż przedstawiający Doris, ale nie wiadomo gdzie. Boi się dentysty. Uważa się za światowej klasy geniusza, choć nie za bardzo potrafi czytać a jego plany są przedstawiane za pomocą znaków graficznych. Ponieważ jest naukowcem, od okazywania uczuć, czy emocji, woli chłodne kalkulacje, wzory lub równania. Nie wierzy w magię i czary, aczkolwiek sądzi że kosmici istnieją. Nielot posiada też umiejętność grania na banjo oraz doskonale śpiewa. Kocha słodycze. Pomimo swojej naukowej natury jest też wrażliwcem, który potrafi pisać wiersze i który najszybciej się wzrusza. To sprawia że Kowalski ma wiele twarzy, od genialnego szaleńca, poprzez łzawego melancholika, aż do słodkiego pingwina, którym niezaprzeczalnie jest.W odcinku "Stop Czas" poraz pierwszy i jedyny z grupy pingwinów polubił juliana,króla lemurów.Stało się to,z resztą przez niego [zepsuł stop czas i co idzie za tym pozwolił Kowalskiemu na zrealizowanie góry wynalazków].Z innych danych wynika [odc."Przetrwać w miejskiej dżungli"] ma dostęp tajnych akt.

Przykładowe wynalazki Chromotron - machina czasu pozwalająca przenosić się w czasie, ale też bardzo niebezpieczna, Czasostop - wynalazek pozwalający zatrzymywać czas, Promień zmniejszający - choć jego opracowanie powinno zająć około 600 lat, pojawia się w niektórych odcinkach, Odświeżyzer - maszynka stworzona, by zmieniać stan zepsutych ryb na bardziej świeży, ostatecznie spowodowała cofnięcie szefa do poziomu pisklaka, Hełm na głowę - urządzenie sprawiające, że myśli stawały się rzeczywistością, Żeluś - żelatynowy, żyjący twór, którego Kowalski uznał za swoje dziecko, Maszynka do lodów - wynalazek, który pokrył Nowy Jork lodami, Klonator - urządzenie wykorzystane do sklonowania ptaków Dodo, Duotroniczny system namierzania - maszyna, która wbudowana w samochód o mało co nie zabiła Rico

Piosenki: Autobus z piekieł bram (Przetrwać w miejskiej dżungli).

Mamy czas (Czas stop) duet z Julianem.

I wszyscy razem głos (Powrót zemsty doktora Bulgota) duet z Bulgotem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki